Thursday 17 July 2014

Diam bukan hilang, senyap bukan pendam

Assalammualaikum..selamat berpuasa, selamat menjamu mata dan selamat segalanya...Terawih? Ingat nak buat rekod kedatangan penuh, sekali selsema dan badan mengigil menyerang. Kifarah untuk anak-anak Adam yang Allah bagi untuk meringan dosa-dosa yang banyak tak tertanggung.
Bercakap tentang Ramadhan, teringat seorang kawan bercerita tentang betapa Allah sayang pada kita hambaNya, sebab tu Allah buat 1 bulan yang dinamakan Ramadhan, yang mana ia adalah bulan penuh keberkatan dan kebaikan. Kalau ayat-ayat mudahnya, macam bila time sale semuanya ada potongan harga, cuma nak rebut dengan tak je. Kira macam buat investment sikit pun bayaran keuntungan berlipat kali ganda. Hah ini perumpamaan je nanti jangan ada yang kata 'apa perumpamaan sale?', 'macam buat investment?' ish..ish..sesat ana nih...perumpamaan je. Sebab tu kalau la kita tau betapa indahnya bulan Ramadhan pastinya kita akan mahukan setiap bulan adalah Ramadhan.
Ok back to entry hari ni dengan tajuk entry tak menahan, tapi memang iye diam bukan bererti hilang dan senyap bukanlah memendam apa-apa. Tapi kekangan masa dan kemudahan internet yang agak sukar untuk dijangka. Kejap ok kejap tak last minutes potong line terus..tu namanya dah malas.
So yang tertera ni adalah kek, kuih dan tat...ermmm.. senang citer makanan yang tak sempat upload sepanjang masa nih. Oklah hidung sok sek sok sek..bernafas ikut mulut jadinya cepat penat.
Psst..psst... raya ni ana ada jual chocolate chip cookies (RM15/50pcs), tat nenas(RM25/50pcs) dan semprit (RM20/50pcs) sapa-sapa berminat sila roger ye. Last day boleh ambil Sabtu, 26 July 2014, 6p.m. kat rumah lah ye.











No comments:

Post a Comment