Tuesday 9 April 2013

Cakequinn selangkah ke hadapan

Alhamdulillah...ye tajuk tu memang benar. Selangkah lagi menimba ilmu dalam bidang pastry, cake dan hiasan. Ini juga sebagai persediaan untuk masa depan, mana tau dah malas makan gaji. Kali ni Ana mencari ilmu dalam bidang gumpaste pula. Sebenarnya Ana dah lama berjinak-jinak dengan gubahan bunga atas kek tapi biasanya guna fondant atau paling tidak beli bunga siap hihi. Kali ini beralih ke gumpaste pula. Gumpate ni lebih mudah digubah tapi kena cermat dan tertib. Biasala benda cantik.

Kelas ni Ana belajar dari Kak Jun - cupcakekasih a.k.a www.diarikasih.com, banyak jugak ilmu yang Kak Jun ajarkan pada kami. Antara bunga yang kami belajar antaranya peony, roses, carnation, my lovely calla lily dan a few yang namanya payah nak sebut, tapi dicipta tujuannya sebagai filler. Kelas kami ada seramai 5 orang, Kak Gee a.k.a Aunty, Suhaila Zakaria (antara tukang buat tart yang glamer), Syafa dari Kuantan a.k.a Syafa Cupcakes (google la mesti jumpa) dan Said yang datang bagi pihak isterinya (betul ke eja ni? katanya ada juga buat kek, sapa2 area Sg Buloh boleh cari).

Kelas bermula dari pukul 10 pagi, tapi Ana lewat, jammed teruk di Airport Subang (ada accident huhuh) dan berakhir pada pukul 5 tapi terlajak ke pukul 7 hihihi..Kushyuknyer kami. Seronok banyak ilmu dapat. Ok...antara gambar yang ana sempat snap. Tak banyak tapi boleh la.



peony

antara bunga untuk filler

ni sedang gubah

siap dah

maaf tn rumah..kami sepahkan

view dari side tepi

view dari atas



No comments:

Post a Comment